Odnawianie butów i slow fashion

[REKLAMA]

Co łączy kultowe zabawki z dzieciństwa, pierwszy rower po starszej siostrze, zakurzone książki dzięki którym pokochaliśmy literaturę, pożółkłą już dzisiaj korespondencję od pierwszej miłości i porcelanową zastawę od babci do naszego pierwszego mieszkania?

To sentyment posiadania będący swoistą kapsuła czasu z którą za nic w świecie nie po drodze nam się rozstawać.

To namacalne nośniki wspomnień, które możemy schować na strychu, aby w odpowiednim czasie znów przywrócić je na łono naszej codzienności.

Dzisiaj, dzięki rozwojowi branży zajmującej się rewitalizacją naszej garderoby, do powyższej listy możemy dopisać także ulubione płaszcze, kurtki, torebki, portfele i przede wszystkim buty, których fenomen odnawiania dotknął szczególnie, tworząc niejako osobny rynek usług z setkami firm operujących w jego obrębie.

Na osobną uwagę zasługuje zdobywająca coraz większą popularność usługa odrestaurowywania butów marek premium, które do tej pory zwyczajowo i bez nadziei na drugie życie lądowały na dnie szafy, wymuszając na ich właścicielach zakup kolejnej, częściej drenującej portfel, aniżeli godnie zastępującej je nowej pary.

Jak mówi Bartłomiej Kaniuk, właściciel marki SzuSzu – renowacja obuwia, będącej jedną z pierwszych firm zajmujących się odnową butów, kurtek czy torebek kultowych marek:

 “Znajdując niszę na rynku i działając w duchu zrównoważonego rozwoju, stworzyliśmy miejsce w którym staramy się przywrócić dawny blask znoszonym butom topowych projektantów takich jak chociażby: Louboutin, Manolo Blahnik, Gucci, Dior, Jimmy Choo i wiele innych. Naprawa galanterii skórzanej klasy premium wymaga wyjątkowej troski, dbałości o szczegóły i specjalnej technologii, dlatego współpracujemy tylko z najlepszymi specjalistami z branży. Dodatkowo, wychodząc naprzeciw rosnącym oczekiwaniom naszych i tak już bardzo wymagających klientów, w ostatnim czasie wprowadziliśmy do oferty możliwość personalizacji markowego obuwia, zmieniając jego kolor, fakturę, a nawet wzory.”

Renowacja butów markowych

Na pewno warto dostrzec ten rozwijający się coraz prężniej segment branży obuwniczej i docenić jakie alternatywne rozwiązania może nam zaoferować.

To co dzisiaj wydaje się być trochę nieśmiałą i nieco offową odpowiedzią na nadmierny konsumpcjonizm, jutro może stać się standardem, który trwale wpłynie na świat mody.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*