Packshot: jak zrobić najlepsze zdjęcia swoich produktów

Jeśli chcesz kupić produkt, towarzyszące mu zdjęcie jest pierwszą rzeczą, którą zauważysz, a zatem, gdy chcesz sprzedać, konieczne jest wybranie zdjęć, które najlepiej zaprezentują Twój produkt.

Co to jest Packshot i dlaczego jest ważny?

W świecie biznesu istnieją różne terminy odnoszące się do fotografii, w tym fotografia packshotowa, fotografia reklamowa i fotografia komercyjna, często ludzie używają tych terminów zamiennie. Jednak w wielu przypadkach jest to niepoprawne i istnieje wiele różnic  między fotografią reklamową lub reklamową a fotografią packshotową.

Czym jest fotografia Packshot?

Packshot to fotografia wysokiej rozdzielczości produktu lub pakietu, wykonywana w profesjonalnym studiu fotograficznym, z bezcieniowym białym tłem, całkowicie pozbawionym zakłóceń – typu dodatkowe elementy, nierówne tło itp. Często tło jest usuwane cyfrowo w postprodukcji. Może to być wszystko, od pierścienia po DVD, od dziecięcej zabawki po motocykl.

Jaki jest cel tworzenia Packshotów?

Głównym celem tego typu zdjęcia jest dokładna prezentacja produktu. Dzięki wyraźnemu i prostemu przekazowi tego, jak wygląda produkt, bez żadnych zakłóceń, konsumenci są bardziej skłonni rozpoznać produkt, gdy zobaczą go na półce czy sklepie internetowym. Istnieje wyraźna zależność między znajomością zdjęcia produktu a sprzedażą produktu.

Tak więc prawdziwym celem fotografii packshotowej jest zwiększenie współczynnika konwersji poprzez zwiększenie widoczności marki i rozpoznawalności marki. W istocie chodzi o psychologię i pamięć wzrokową, z tego powodu zdjęcia packshotowe są zupełnie inne i mają zupełnie inne cele, od fotografii reklamowej lub fotografii komercyjnej.

Dlaczego fotografia Packshot powinna być traktowana inaczej?

Coraz częściej firmy różnej wielkości znajdują się pod ogromną presją, aby obniżyć koszty, co było widoczne w świecie fotografii reklamowej. Zdjęcia sprzedają się i nikt nie zaprzeczy, jak ważne są zdjęcia i reklamy fotograficzne w coraz bardziej konkurencyjnym środowisku komercyjnym. Jednak wraz z coraz większą dostępnością coraz bardziej wyrafinowanych, wysokiej jakości aparatów cyfrowych, wraz z niedrogimi pakietami graficznymi zdolnymi do oszałamiającej gamy narzędzi do manipulacji, wiele firm uległo pokusie przejścia na produkcję fotografii reklamowej w domu.

W niektórych przypadkach to zadziałało, choć niezmiennie wyniki są pozbawione wyobraźni, kreatywności, która pozwala wyróżnić się na tle innych zdjęć, ale jeśli chodzi o zdjęcia packshot, po prostu nie można zastąpić profesjonalnego studia. Zdjęcia Packshot muszą być wysokiej jakości, ostre, fachowo oświetlone i zrobione na tle, które jest idealnie jednolite i nie rozprasza się ani nie skupia.

Oświetlenie jest jednym z najtrudniejszych aspektów fotografii i często jest jednym z elementów, których brakuje w tych przypadkach, w których firmy próbowały wykonać swoją fotografię w domu.

Najlepiej rozpocząć współpracę z profesjonalną firmą, która na co dzień zajmuje się zdjęciami produktowymi, zdjęciami packshot czy też zdjęciami 360 stopni.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*