
Z roku na rok zamawianie towaru w sklepach internetowych jest coraz bardziej popularne. I nic w tym dziwnego, gdyż taka forma zakupów jest bardzo wygodna. Już w kilka dni po zamówieniu przesyłki kurier przynosi ją do domu lub można ją odebrać w wybranym paczkomacie. Jak śledzić wysłane przesyłki kurierskie?
Przesyłki kurierskie – usługi na wysokim poziomie
Informatyzacja oraz nieustanne wdrażanie coraz to nowszych technologii pozwala na szeroką skalę korzystać z ofert sklepów internetowych oraz usług kurierskich.
Z roku na rok pojawiają się coraz to nowsze narzędzia dla klientów, dzięki którym mogą oni na przykład otwierać paczkomaty zdalnie oraz śledzić przesyłki kurierskie i w dowolnej chwili zmienić czas oraz miejsce ich dostawy. Pojawiają się także bardzo korzystne oferty, w postaci wygodnych zwrotów za 0 zł, z bezpośrednim odbiorem od klienta.
Poszczególne firmy kurierskie wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wszystkich klientów oferują usługi na bardzo wysokim poziomie. Wszystkie przesyłki trafiają do rąk odbiorców bardzo szybko oraz w umówionym terminie.
Jak śledzić przesyłkę?
Dziś po zamówieniu towaru przez internet możliwe jest dokładne śledzenie przesyłek. Po złożeniu zamówienia oraz dokonaniu płatności, każdy klient otrzymuje na wskazany adres e-mail numer identyfikacyjny wygenerowany przez wybranego przewoźnika, zwany powszechnie numerem trackingowym. Numer ten zazwyczaj jest generowany w dniu planowanego odbioru paczki, ale czasem można go też otrzymać po opłaceniu złożonego zamówienia.
Śledzenie zamówionej paczki jest możliwe niemalże od momentu jej zamówienia. Wystarczy wpisać nadany numer referencyjny, aby móc dowiedzieć się, gdzie w danej chwili znajduje się przesyłka. Jeśli klient nie posiada numeru przesyłki, to wówczas może śledzić paczkę na stronie przewoźnika. W celu śledzenia przesyłki kurierskiej możesz skorzystać z narzędzia udostępnionego na stronie: https://www.kuriernet.pl/
Co prawda żaden przewoźnik nie dostarcza informacji na bieżąco, to znaczy z dokładną lokalizacją GPS przesyłki, ale można w łatwy sposób sprawdzić, czy przesyłka została już nadana, odebrana przez kuriera, oraz czy dotarła do magazynu docelowego. Ponadto klient może dowiedzieć się, czy przesyłka została przekazana kurierowi.
Wiele firm kurierskich wprowadziło także opcję powiadomień SMS oraz mailowych w momencie odbioru paczki oraz jej doręczenia. Warto wiedzieć o tym, że skany paczki nie zawsze są aktualizowane w czasie rzeczywistym. Zazwyczaj pierwszy skan odbioru jest widoczny dopiero wówczas, gdy kurier wróci do oddziału, a dyspozytor zarejestruje paczkę w systemie. Ponadto skany bardzo często nie są aktualizowane każdego dnia. Średni czas aktualizacji pomiędzy jedną sortownią a drugą, może wynieść od 48 do 72 godzin.
W weekendy firmy kurierskie zazwyczaj nie świadczą usług. Wówczas to przesyłki są przechowywane w sortowniach. W zależności od wyboru firmy kurierskiej poszczególne przesyłki są zawsze rejestrowane tylko na kilku kluczowych etapach transportu.
Obecnie usługi kurierskie są szeroko rozwinięte i zazwyczaj wszystkie paczki trafiają na czas do wskazanego odbiorcy.
Dodaj komentarz