Jak zapewnić komfort pracownikom w biurze?

[REKLAMA]

Pracownik, który ma stworzone odpowiednie warunki w biurze, z pewnością będzie pracował efektywniej i wydajniej. Co jednak trzeba zrobić, aby miejsce pracy stało się przyjaźniejsze? Podpowiadamy!

Odpowiednie meble biurowe

Pracownik, który długie godziny spędza przed ekranem komputera, powinien korzystać z wygodnych i funkcjonalnych mebli. Najważniejszym z nich jest fotel. Powinien dawać on możliwość regulacji wysokości, posiadać ergonomiczny kształt, wspierać ramiona i plecy oraz posiadać wygodne siedzisko, wykonane z przyjemnych i miękkich materiałów. Poza tym warto zadbać o większy blat biurka, gdzie pracownik może umieścić nie tylko komputer, ale również ważne dokumenty.

Zapewnienie oświetlenia

Najlepiej, aby każdy pracownik w biurze miał dostęp do naturalnego światła. Niestety, nie zawsze jest to możliwe do realizowania. W takich przypadkach trzeba pamiętać, że sufitowe oświetlenie fluorescencyjne nie jest wystarczające do pracy. Na biurkach pracowników należy więc postawić dodatkowe lampy, najlepiej korzystając z energooszczędnych żarówek.

Optymalna temperatura pracy

Nie od dziś wiadomo, że jeśli w biurze jest zimno lub zbyt ciepło, ciężkiej skupić się na pracy. W upalne dni należy więc włączyć klimatyzację, zaś w zimie nie oszczędzać na ogrzewaniu. W świecie nauki już dawno udowodniono, że najlepszą temperaturą do pracy jest ta w granicach od 22°C do 24°C, przy względnej wilgotności powietrza wynoszącej 40-60 %. Warto pamiętać, że zapewnienie odpowiedniej temperatury w miejscu pracy jest obowiązkiem nałożonym na pracodawcę przez przepisy BHP.

Dostęp do wody pitnej

Bardzo ważne jest to, aby każdy pracownik miał dostęp do wody pitnej. Dlaczego? Ponieważ nieodpowiednie nawodnienie organizmu znacznie pogarsza funkcjonowanie człowieka. Z kolei napicie się wody może wyeliminować ból głowy, dodać energii do działania i poprawić koncentrację. Z tych powodów woda do biura stała się już w wielu placówkach standardem. Jak jednak ją zorganizować? Najlepszym rozwiązaniem jest regularna dostawa wody butelkowanej lub zamontowanie dystrybutora filtrującego, który zapewnia nielimitowany dostęp do wody pitnej. W obu przypadkach warto jest skorzystać z oferty firmy Aquamo.

Każdy pracodawca powinien dążyć do tego, aby zapewnić swoim pracownikom komfort pracy. Przekłada się to nie tylko na ich lepsze wyniki czy produktywność. Jest to także wyraz szacunku podwładnego wobec swojego zespołu. Odpowiednie meble, temperatura i oświetlenie oraz dostęp do wody pitnej to absolutna podstawa w budowaniu przyjaznego miejsca pracy.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*