Jak rozładować stres?

Stres towarzyszy Ci od świtu do zmierzchu? Najwyższy czas się z nim rozprawić! Sprawdź najlepsze sposoby na rozładowanie stresu.

Jednym z najpoważniejszych problemów, z jakimi zmagają się miliony ludzi na całym świecie, jest stres. Nie ma w tym nic dziwnego – pracujemy coraz dłużej i coraz szybciej, mamy coraz mniej czasu dla siebie, a ciągle wymaga się od nas coraz większej produktywności. Przewlekły stres jest przyczyną nieprzyjemnych dolegliwości, a w dłuższej perspektywie – także poważnych chorób. Jak radzić sobie ze stresem, by nie zdominował naszego życia?

Sposoby na rozładowanie stresu

  • Znajdź chwilę dla siebie

Zdaniem psychologów skuteczne sposoby walki ze stresem są kwestią indywidualną każdego z nas. W rozładowaniu stresu najbardziej pomagają bowiem czynności, które lubimy i które sprawiają nam przyjemność – a to dla każdego oznacza coś innego. Jednych najbardziej relaksuje bieganie i aktywność fizyczna, innych – czytanie książek czy oglądanie seriali. Najważniejsze, by wygospodarować w swoim zabieganym dniu chwilę tylko dla siebie, kiedy można bez żadnych wymówek zająć się czymś miłym i oderwać od codziennych problemów.

  • Nabierz dystansu

Najważniejsze to nabrać dystansu do życia. Postaraj się znaleźć źródło stresu i zastanów się, w jaki sposób możesz wpłynąć na sytuację, aby zminimalizować skutki lęków i zdenerwowania.

  • Poproś o pomoc

Nie wahaj się prosić o pomoc. Czasami nie zdajemy sobie sprawy jak wiele ulgi może przynieść sama rozmowa o problemach, a co dopiero prośba o pomoc w rozwiązaniu problemu.

  • Skup się na chwili obecnej

Coraz bardziej popularna staje się medytacja i związane z nią pojęcie mindfulness. Ta technika relaksacyjna może się wydawać nieco trudna do zrealizowania, ale wystarczy trochę wprawy, by zauważyć jej pozytywny wpływ na jakość codziennego życia. Mindfulness, czyli sztuka koncentracji na chwili obecnej i wypływających z niej bodźców, pomaga skutecznie zdystansować się od źródeł codziennego stresu.

Dolegliwości związane ze stresem

Dlaczego walka ze stresem jest tak ważna? Stres jest jedną z głównych przyczyn chorób cywilizacyjnych i różnych dolegliwości. Gdy stresujesz się trochę zbyt często, możesz zacząć zauważać u siebie objawy, których z początku wcale nie kojarzysz ze stresem – bóle głowy, problemy ze snem i ciągłe zmęczenie. Długotrwały stres często jest także przyczyną różnych problemów żołądkowo-jelitowych, takich jak np. biegunka. A to ma już realny wpływ na funkcjonowanie organizmu, ponieważ biegunka niekorzystnie oddziałuje na skład flory bakteryjnej jelit, która jako pierwsza stawia opór drobnoustrojom. Aby przywrócić właściwy skład mikroflory możesz przyjmować probiotyki po biegunce i po jej zakończeniu, które zawierają dobrze przebadane szczepy bakterii probiotycznych. Preparaty probiotyczne zawierające dobroczynne szczepy bakterii probiotycznych wspierają mikroflorę bakteryjną jelit po biegunce o różnym podłożu. Probiotyki po biegunce o podłożu stresowym są szczególnie polecane ze względu na to, że może ona pojawiać się cyklicznie, o ile źródło stresu nie zostanie wyeliminowane.

1 Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*